lauantai 5. syyskuuta 2015

Pertti Lassila:Armain aika

"Ihminen saa syntymänsä päivää elämän lahjaksi, vaikka ei ole sitä osannut toivoa, ja aikanaan hänestä jää muistoja jollekkin. "

Tiedän tämän olevan sellainen kirja, josta varmasti moni tykkään. Siksi suosittelenkin sen lukemista, vaikka itseäni kirja ei vakuuttanut.

Huvilalla kesää viettää kolmikko, johonkin kuuluukin äiti, poika ja isoisä. Poika leikkii kesäisissä tunnnelmissa ja yrittää pelastaa haavoittuneen lokin hengen. Äiti ja isoisä sen sijaan elävät menneisyydessä.
  Kirja sisältää kiinnostavia filosofisia lauseita, mutta muuta itseäni kiinnostavia en kirjasta löytänyt. Ensinnäkin en pitänyt kirjoitustyylistä. Lauseet olivat todella pitkiä ja pilkkua ylikäytettiin. En vain pidä. Haluan lukea selkeitä lauseita, jotka eivät ole liian taiteellisia. Nyt tuntui, että lukisi runokirjaa eikä romaania.
  Tarina ei edennyt oikein mihinkään. Itse kaipaan enemmän juoni lähtöistä kirjaa, enkä niiinkään ajatuskirjaa.  Minun makuuni tämä oli huono kirja, eikä siitä juuri ole mitään sanottavaa.  Kirja sisälsi hienoja kohtia ja ajatuksia, mutta itse tarina jäi vahemmälle.

"Kun se kerran oli hetkeksi nukahtanut, sen pää oli minun käteni vieressä, ja minä näin, miten suoni sykähteli pään keskellä, keskellä vaaleaa nukkaa, siinä, missä oli vielä pehmeä kohta."

Ei kirja minun makuuni.
1/5

4 kommenttia:

  1. Minä voisin puolestani tykätäkin. Ellei sitten mennä liian monimutkaisiin ajatuksiin, niin että kirjaa lukiessa vain suuttuu kun ei ymmärrä mitään. Virginia Woolfin Orlando on minulle juuri sellainen. Monet ovat kehuneet sen maasta taivaaseen, mutta minä en tajunnu oikein mitään. Vain että aluksi oli mies ja nainen luistelemassa ja se mies muuttui naiseksi ja eli kait jotain 300 vuotta ja sitten jotain jotain jotain. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-) Mietin just tätä lukiossa, että sie varmasti tykkäisit. Ei tää monimutkanen oo :-)

      Poista
  2. Tämän kirjan tunnelma on kesäinen, joten ei ehkä ollut paras aika lukea sitä marraskuussa. Ei ollut minunkaan kirjani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla :) Jotenkin tämmöinen sanoilla kikkailu ei vetoa minuun yhtään.

      Poista

Kiitos kommentistasi!