maanantai 18. huhtikuuta 2016

Kirjaostoksia

 Olen hankkinut kirjoja paljon viime aikoina. Olen löytänyt Huudon, josta olen saanut tilattua kauan etsimiäni kirjoja. Lisäksi olen tehnyt kirjakaupoissa hyviä parin euron löytöjä. Osan kirjoista olen ostanut varmaan jo viime vuoden puolella, mutta suurin osa menee kevätshoppailun piikkiin. Onpahan taas lukemista!
 Sahlbergin löysin Suomalaisesta eurolla ja pakkohan se oli ottaa mukaan. Olen lukenut kirjailijasta paljon kehuja, joten odotan tältä paljon. Stephen Kingin Herääminen vaikutti takakannen perusteella mielenkiintoiselta ja on varmasti oivaa lukemista rannalle, kohan kesä tulee.  Kotiopettajatteren romaania en löytänyt kovakantisena, joten pokkari saa kelvata.  Harper Leen Kuin surmaisi satakieli oli jokin päähän pisto. No, onhan tämä klassikko ja kannet ovat tosi kauniit, joten eiköhän tämä asiansa aja. Odotan jo muuttoa, että saan kunnon kirjahyllyn. Nyt kirjat ovat rumasti sullottuna minnne sopii. Neljäntienristeys ja Tähtiin kirjoitettu virhe ovat olleet lukulistalla pitkään ja kun kummankin hintalappu oli alhainen päätin ostaa molemmat.
 
 Susan Varleyn Mäyrän jäähyväislahjat ostin Huudosta. Olen etsinyt tätä pitkään. Tämä oli lapsena minulle hyvin rakas kirja ja on ihanaa selailla sitä taas. Olen vasta katsellut kuvia. Odotan jotain hienoa hetkeä tämän kokonaan lukemiseen.
 Lisää lapsuuden nostalgiaa? Anu Holopaisen Syysmaa-sarjasta puuttuu enää yksi osa.  Valitettavasti kirjaston versiot ovat niin törkysiä, ettei niitä pysty lukemaan, joten päätin satsata tähän. Aion aloittaa sarjan kokonaan alusta, koska en muista mihin jäin. Ronja ryövärintytär on kestosuosikkini, joka tulee luettua vuosittain, joten pakkohan se oli saada omaankin hyllyyn. Eipähän ole ainakaan enää muiden lainaajien varassa, milloin pääsee seikkailemaan Matiaksen metsään.
Tämä taitaa olla ainoa romaani koskaan, jonka olen ostanut täyshintaisena. lukemani arviot tästä ovat olleet ainoastaan ylistäviä ja onhan toi kirjan kansi vain yksinkertaisesti hieno. Olenkin jo lukenut 200 sivua ja on hyvä! Tosin tämä on sellainen tonnikaunokainen, että menee varmasti toukokuulle asti , että saan sen kokonaan luettua.

4 kommenttia:

  1. Oijoi, olen ihan kateellinen ostoksistasi :D Minulla on budjetti niin nollilla että kirjahyllyn täyttäminen on jäänyt. Ronja ryövärintyttären luin juuri (en muista lukeneeni sitä lapsena, elokuvan olen nähnyt kyllä) ja Neljäntienristeystä suosittelen lämpimästi, se on kaiken hehkutuksen arvoinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää munkin alkaa rajoittaa tätä kirjashoppailua :) Pitääkin ottaa kohta puolin Neljäntienristeys luentaan :)

      Poista
  2. Hienoja kirjaostoksia. Minua ei saisi päästää mihinkään kirjakauppaan, eikä kirppareille kirjahyllyjen äärelle tai kirjastojen poistohyllyille. Kirjahyllyt ovat auttamatta liian täynnä. Ja vintillä on laatikoissa kirjoja.
    Neljäntienristeys ja Lopotti sekä Pajulinnun huuto ovat viime aikaisimmat koko hinnalla ostetut kirjat samoin Ketun Yöperhonen ja Oksasen Norma. Nyt lopetan luetteloimisen, koska alkaa hirvittää rahanmeno. Toiset ostaa kenkiä, toiset laukkuja, toiset vaatteita, toiset matkustelee, minä luen kirjoja.
    Neljäntienristeys on huikea :)

    VastaaPoista
  3. Pitääkin sitten aloittaa Neljäntienristeys kohan saan luennassa olevat kirjat luettua.Minulla nyt ei ainakaan vielä ole hirveää määrää kirjoja kirjahyllyssä, mutta tällä menolla olen kohta ongelmissa säilytystilan kanssa :) Kirjojen ostamista pystyy perustelemaan itselleen yllättävän hyvin :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!