keskiviikko 31. toukokuuta 2017

huuhti- ja toukokuu( ja kesäsuunnitelmia)

Huuhtikuu oli aika maltillinen. Mitään kummempaa ei tapahtunut ja sain  luettua vain yhden kirjan. Tuo kirja oli Siri Pettersenin Mätä.  Viihdyin tarinan parissa, mutta se ei vetänyt vertoja ensimmäiselle osalle. Kaipasin hirveästi takaisin Yminmaahan! Huuhtikuussa oltiin siskon kanssa koiravahteina ja minä yökyläilin kummini luona.  Pitäisi  nähdä useammin, koska kummi on minulle tärkeä ihminen. Kävin pitkästä aikaa saunassa ja nautin kovasti.
Toukokuun sää oli kamala. Viime kesänä uin täysiään suurimman osan toukokuuta, mutta saa myt nähdä tuleeko talviturkki heitettyä ennen juhannusta.  Töissä on ollut mukavaa ja kevät on  piristänyt mieltä. Toukokuussa luin kaikkiaan neljä kirjaa. Joe Abercrombien Halki puolen maailman nosti odotuksia viimeisen osan varalle. Tämäkin oli kelpo teos.
Pirkko Saision Kainin tytär sen sijaan ei toiminut enää 2017. Tästä teoksesta ja Katarina Wennstamin Petturista aion kirjoittaa tarkemmin. Haruki Murakamin Värittömän miehen vaellusvuodet oli maaginen lukukokoemus. Jäin niin pahasti koukkuun, että aloitin kuun lopussa Murakamin 1Q84 kahlaamisen ja olen fiiliksissä.  Olen tällä hetkellä lukemassa jo toista kirjaa ja uskon lukevani kirjan viikon aikana loppuun.
Suosin kirjastoa, sillä neljä kirjaa lainasin sieltä. Hyllynlämmittäjiä en saanut luettua yhtään ja olen onnistunut kadottamaan johonkin Alastalon salissa. Toivottavasti se löytyy pakatessa, koska en haluaisi  lainata sitä ja aloittaa  täysin alusta.Minulla ei ole laitettuna mihinkään muistiin lukutilannetta. Paperilta ruutuun- haaste tuli päätökseensä ja sain haasteen aikana luettua kaksi kirjaa. Olisi voinut mennä paremminkin, mutta ei harmita.
 Ensi viikolla alkaa kesälomani ja ainakin lukusuunnitelmia olen asettanut. Lisäksi olisi tarkoitus käydä Jyväskylässä ja valmistella muuttoa. Kesäkuussa  vietetään kesän ensimmäinen lukumaratooni ja olen jo hieman alkanut pohtia sopivia kirjoja maratoonille. Olen maratoonannut muistaakseni kahdesti ja varsinkin ensimmäiselle kerralla kirjat olisi voinut valita paremminkin.

2 kommenttia:

  1. Hauskaa, kun luin, että olet hukannut Alastalon salin pakasteeseen (pakatesssa). Oletko nyt tarkistanut pakastimen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole :D Olisi varsinainen yllätys, jos se tulisi sieltä vastaan. :) Vaikka eikös Frendeissäkin Joye pakasta Hohdon, koska se on liian pelottava, joten mistä sitä tietää jos olen unissani nakannut sen sinne. ;D

      Poista

Kiitos kommentistasi!